Ganska långt inlägg

Som övertexten lyder så kommer detta vara ett ganska långt inlägg men samtidigt att jag försöker hålla det nere genom att inte skriva med alla detaljer.
 
Om vi ska börja med julafton:
Den spenderades med familjen, vi åt och öppnade paket, kollade dock inte på Kalle Anka i år, de har klippt bort för mycket så det är inte roligt att kolla på längre. Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer om julafton, vi firar den som vilken Svenssonfamilj som helt antar jag! 
 
 
Juldagen:
Hade köpt biljett till Harrys i Kristinehamn, var på förfest/middag hos Stina (åter igen, tack!) och var med ett glatt gäng tjejer, vilket jag behövt efter allt som skett omkring mig. Ut på kalas, träffade många bekanta som man känt i flera år men inte riktigt umgåtts med, riktigt kul!
 
Hästarna:
Dossa har fått ett sår på bakbenet och verkar ha blött som tusan, ner över hela benet och halva hoven, dock är det bara ett pyttelitet sår så inget som behöver sys eller ses över av vetrinär, hon fick ett bandage nu under natten, ska kolla i morgon om hon är svullen, så får se om hon kommer stå några dagar, troligen har hon rivit sig med en brodd i hagen. 
De andra mår finfint, struttar som vanligt nöjt i hagen med höbal. Det har snöat hela dagen så de var ute i några timmar och sen ville de in igen. 
Lukas och Greta fick bli med mig och Cicci ut på en sorts promenad där vi gick lite på ägorna i snöovädret, Greta sparkade bakut och Lukas skakade på huvudet och stegrade halvt, tur att de inte är stora hästar!
 
Uppbrottet med sambo:
Ja, som ni redan vet så har jag gjort slut med min sambo Martin. 
Anledningen? Ja, jag ska ju inte svartmåla honom, men bland annat så hjälpte han inte till hemma i hushållet på så sätt som man borde kunna göra om man är två. Sedan har ju mina känslor i allmänhet varit lite svajiga så lika bra att avsluta det innan det dras in både ringar och barn.
 
Och nu då?:
Nu kommer och går han ibland och tar med sig lite grejer som han äger. Det som är så bra med oss är att vi (jag) kommunicerar om vilka grejer han ska ta och vilka jag ska behålla då vi har köpt ihop endel. 
Katterna?
Inget vi pratat om men jag hoppas att han tänker som mig - att de ska stanna kvar hos mig, dels för att jag står som ägare på dom och för att de trivs här, de vill inte bli innekatter och bo i en lägenhet resten av livet, det tror inte jag iallafall. Han får ju självklart komma och hälsa på dom när han vill. 
Jag har bland annat börjat kolla efter de större möblerna jag "blir av med", så som stor tv och soffa, har redan funnit en fin soffa som är begagnad av en tjej jag smått känner och den lär jag hämta runt 2,3 januari då hon är bortrest för tillfället, sedan har jag spanat in tv på annat håll men den köper jag helt ny. 
Har flyttat runt i huset lite smått också så jag tror jag kan få till det helt okej. 
Och ja, det är lite ensamt, men man får underhålla sig med jobb, vänner, familj och intressen så går allt tiden undan utan att man känner att man gräver ner sig, jag är gladare nu än för 2 veckor sedan. 
Vid detta tillfälle är det lätt att falla tillbaka, trots att man vet att det var rätt val och kommer se tillbaka på detta  och känna det.
 
Några frågor på detta så skriv i kommentarerna!
 
 
 
Allmänt | |
Upp