Kyligt väder

Idag red jag och fialisa på en vanlig runda i ganska högt tempo på cirka 6 km. Trodde att jag hade lyckats lura kylan (-11C) men icke! Förfrös i stort sätt fötterna av mig.. Så hoppade av Dossa sista 300 metrarna och mötte både mamma och pappa som såg alldeles frågande ut varpå jag sa "nej, jag har inte ramlat av...". 
Underbar morgon dessutom, soligt och frostigt, precis lagom miljö att rida i, förutom minusgraderna.
I och med att det var rätt kallt ute så fick alla hästarna på sig täcken, Canasta har i stort sätt ingen vinterpäls så hon fick ett ordentligt vintertäcke medans de andra fick flis och filt och de verkade tycka att det var okej!
 
På jobbet hade vi fullt upp, jag fick ta emot alla fakturasamtal för hela Sveriges befolkning skulle tydligen ringa idag pga ett gäng fakturor... Skönt att vara hemma, men då blir jag trackad av Lisa som skulle ha ost och korv och ligger nu i mitt knä efter att ha lagt av en brakare, höll på att avlida.
 
I söndags hade jag huvudverk så det blev inget konditionspass, men har funderat på den posten lite.. Känns inte snällt mot henne att mana på nu när det är kallt, jag vet själv hur det är att springa i minusgrader och dessutom vill jag inte ha henne för svettig då hon får gå ut i hagen efter ridturerna då jag rider på förmiddagen.
Men i morgon gäller schemat; skrittur, ska bli så mysigt om vädret är så fint som det var idag, men ska ha rejäla kängor som är fodrade då - så slipper jag att fötterna trillar av ;) 
 


Allmänt, Lysette | |
Upp