Stalltips #17 - Uppbindningsrep

Jag har googlat runt och försökt hitta vad "repet" jag har i stallgången heter och inte finner jag var jag kan ha köpt det heller så blir ni sugna på ett likadant så leta runt på hemsidor och butiker, någonstans måste de ju komma ifrån?!
 
Jag tycker dessa är riktigt bra, man kan sträcka dom nästan 2 m och när man hänger upp dom så är de inte i vägen och tar lite plats. Trots att vi har ringarna rätt högt upp så kan våra shettisar på ca 110 cm i mankhöjd ha dom i de lägsta grimmringarna utan att de är för spänt fastsatta. Hästarna kan också ta ner huvudet för att klia sig på benen och kan gå fram och backa om de nu har lite överskottsenergi i stallgången. 
"Repen" har panikhakar så om hästen skulle fastna så är det bara att dra hakarna nedåt så är den lös på 1 sekund.
Så hittar ni dessa någonstans; KÖP DOM. Riktigt bra. 
 
 
 
 
Allmänt, Stalltips | |
#1 - - Nicole:

Bra tips! :)

Upp