1a advent 2015

Tänk, första advent. Det är galet vad tiden gått fort och julen kommer ännu snabbare känns det som!
Fick äntligen tända min nyinköpta "adventsljusstake", självklart inköpt från MAXI och som jag har suktat efter denna, glott på den varje gång jag satt foten på MAXI..
 
 
 
 
Jag somnade halv 3 i morse (blir tidigare och tidigare minsann) och skulle egentligen upp vid 7 för att hinna rida och dyligt men när mobilen ringde så var jag heeeelt körd, så sov till 9 och gav mig sedan iväg och fixade stallet. Har börjat få in en rutin på att tvätta utrustningen i tvättmaskinen också vilket känns bra då det kommer tvättas maaaaassor av hästtäcken i vinter. 
 
Min syster har sett ut en häst på Blocket, hon har ju fått för sig att skaffa en större häst då hon för typ 100 år sedan växte ur Greta, det är ett 2,5 år gammalt sto, och hon såg trevlig ut! Man kan ju hoppas att hon är lite jävlig som Dossa ;) 
Så vi får se om hon och jag åker och kollar på hästen någon gång här i december när jag är ledig. 
 
Var till jobbet idag, kändes helt okej och fick se mitt decemberschema, vilket jag är nöjd med - för en gångsskull! Ledig på julafton, jobbar nyår, precis som jag ville.
Vi fick även in ett mail där en kund hotade att komma och skjuta/bomba oss och käranån vilket pådrag det blev. Jag fick i uppgift av chefen att leta igenom kundsystemet med mer information om vem det kunde tänkas vara efter det lilla vi hade att gå på men jag hittade inte personen, denne verkade inte riktigt klok dessutom.
Så en rätt okej och spännande första dag på jobbet!
 
 
Efter jobbet åkte jag till mamma och pappa och åt lite lussebullar och drack kaffe, så jag fick känna liiiite på första advent.
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp