Fina loppisfynd!

I söndags var jag iväg till Karlstad med sambon och syster på en stor utomhusloppis. 
Såklart fyndade vi allihopa och prutade ner priser.
Jag var mest på jakt efter prydnader som har med hästar att göra - vilket jag fann!
Problemet är bara var jag ska ställa allt så det ser bra ut.. 
 
 
Mitt stora kap var isbehållaren som jag såg på långt håll och vände upp och ned med tills mannen som ägde den sa att jag får den för 20 kronor?!
 
Jag såg förmodligen chockad ut och utbrast "20 kronor?" varpå han såg mycket frågande ut och sa
"ja? Var det för mycket?"
"Nej! Aboslut inte, det slår vi till på!"
 
Har aldrig sett något liknande!
Sen också en fin häststaty i porslin, 30 kronor av ett gammalt par, jag tänkte inte ens pruta, de kunde gott få den för 30 då de skrivit dit en lapp och ansträngt sig.
 
 
 
 
En dörrklocka, lyckades få den och bettet för 100 kronor då jag slog ihop till ett paket.
"Jag tror detta är en hästtjej" sa tanten till sin gubbe när jag betalade.
 
 
Jag funderar att lägga upp bettet på ett fint fat med lite ljus.
 
 
Allmänt | |
Upp