Mycket har hänt sedan jag skrev sist..

1a juli, närmare besämt. Hela augusti har redan gått och nu är det 1a september, oj vad det går! Snart julafton..
 
Så för att fatta denna tiden kort, lägger jag in lite bilder och text vad som hänt osv. 
 
Jag tattuerade mig på låret, en drömfångare, jävlar va ont vet ni! Aldrig mer lår. Men är fett nöjd!
Men visste att det inte skulle vara skönt, har ju två stycken tattueringar sedan tidigare. Tillexempel min på underarmen - hästen.
 
 
 
 
 
 
Påtal om kroppen, jag skulle leda Dossa över ett dike, då vände hon och stack. Jag fastnade i tyglarna på något sätt så jag fick en spricka i lillfingret, har fortfarande ont...
 
 
 
Jag hittade en ny TV-kanal - Horse1. Riktigt bra till viss del, kollade hoppning med Nisse, han tittade ordentligt han med, hur länge som helst!
 
 
Greta var halt över en vecka i bakbenet, ville inte stödja på det alls, så tillslut ringde jag vetrinären (och detta var en lång process, fick ringa olika djursjukhus osv, fett dålig djurvård i Sverige för övrigt) som hade jour, vilket är det bästa man kunde göra! Riktigt trevlig man, han hade tydligen varit hos oss i mars och självklart gällde det även då Greta.
Han hittade att hon hade ont i underdelen av benet och inte uppe som vi trodde först, hon fick smärtstillande i flytande form (som hon älskar smaken av), bandage och boxvila minst 2 veckor, hon behövde väl ca 3 sen så fick hon vara i våra fånghagar, och ah, där hade hon övningar... Observera att hon inte hade fått medicin på flera dagar så värst dåligt är det ju inte med henne.. 
Nu går hon med de andra, haltar väl lite sådär men verkar inte ha värst ont.
 
 
Vissa dagar har varit riktigt fina också!
 
 
 
 
 
 
 
Har gått med Lukas regelbundet och ridit både Lina och Dossa
 
 
Varit på besök hos hovslagaren (Lina var ju konstig när jag red som jag skrev i ett inlägg, hennes skor var superlösa, de föll av någon dag efteråt, tur jag kände det där).
 
 
Mamma hade plockat rönnbär för att ha som pynt sen, såklart stoppade hon i Dossa det..
 
 
Och idag då, jag var hemma från jobbet, hade migrän så det skrek om det.. Sedan orkade jag upp på eftermiddagen, hängde med syster, gav hästarna nytt vatten i hagen, köpte pizza och sedan tog vi in hästarna, som fick riktigt mycket gott! 
Ska rida Dossa i morgon innan jobbet tänkte jag.
 
 
 
 
 
Hittade några systrar på youtube som har i stort sätt samma tankesätt som mig gällande hästar, rekommenderar dom varmt! Klicka HÄR för att komma in på deras kanal!
 
Har köpt mig en filmkamera (är så spänd!!) så det kommer bli mer filmer osv senare!
 
 
 
Allmänt, Canasta Rusticana, Evelina, Greta, Hästarna, Katterna, Lukas, Lysette | |
Upp