Köpa häst

Då har det skett. Min syster har köpt en häst och jag är såklart offret att köra och sådant.. 4 timmar bort och 4 timmar hem... Så på söndag bär det av! Ska bli ganska spännande, vet inte så mycket om hästen förutom att det är ett sto som är 11 år, blandad med Welsh, 155 i mank och ej galopperad, enbart skritt och trav, löshoppad så det blir lite jobb men jag lär få hjälpa till med det då min syster (fast hon inte vill erkänna det) inte har samma hästvana som jag har. Men jag tycker det ska bli intressant, sen är det ju bra om man får "lära" hästen på det viset man vill och sådant. 
Ska försöka ta mig upp i morgon och rida en sväng på Dossa som jag inte gjort på flera veckor, hon är ju nyskodd och då får hon stå några dagar då hon blir lite känslig i hovarna. 
 
Annars går det bra på jobbet och livet leker, har inte lika ångest över ekonomin som jag hade för några dagar sedan, riktigt nöjd med hur livet ser ut för mig just nu, skönt!
Har börjat lyssna på musik igen också (?!) så den här låten har jag fastnat för för tillfället:
 
 
Allmänt | |
#1 - - Lovisa:

vad kul! lite surt att köra så långt bara, tar det 4 h med eller utan transport? den låten är så bra!

Upp