Första träningen med Canasta

Jobbade och kom hem till gapande katter, de gillade inte att jag åkte iväg och jobbade haha!
Åkte sedan vidare till stallet och körde igång med Canasta. 
Jag tog ut Evelina först som sällskapshäst och sedan hämtade jag Nasta (som för övrigt tyckte detta var otroligt konstigt och höll på att springa över mig när jag skulle få ut henne från hagen). 
Jag började med att borsta och sedan slå i backen med spöet för att skapa ljud, allt gick förvånadsvärt bra! Sedan provade jag lite att leda henne och lite longering. Tror dock detta blev lite för lång session för hon tröttnade tillslut och det vill jag ju inte. Filmade en hel del så ska försöka klippa ihop detta i morgon. Efter idag så känns målet inte allt för långt bort! Dock hade det varit så mycket lättare med tillexempel ett ridhus eller någonstans där jag kan stänga in oss så jag slipper hänga i ett rep hela tiden och akta mig om hon springer över mig...
Riktigt nöjd allt som allt!
 
 
Evve och Nasta september -15
 
Upp