Hopptävling och nästan en olycka

Min helg har varit kanon!
Umgåtts med Edvin hela helgen och han följde bland annat med på tävlingen idag. Hoppade 50 och 60 cm med Dossa och både mamma och pappa dök upp och kollade!
Hon kändes rätt bra men märktes att hon var lite slö och trött, kanske har med att göra att det var så jäkla varmt idag och hon varit ute dygnet runt i några veckor nu trots att hon fått stå inne några nätter innan. Menmen, hon gjorde bra ifrån sig ändå.
Vid framridningen hände något när vi skulle hoppa en oxer och hon fastnade (?) i hindret och föll framåt på knä och fick ner näsan i backen, jag lyckades hålla mig kvar och såg till så hon inte var skadad men hon verkade okej. Det är det som är bra med en sånhär ponny, slitbar!
Ritterna filmade, kommer upp här under veckan.
Påtal om filmer; mamma har funnit min kabel till filmkameran så nu kan jag filma igen, som jag längtat efter det! Det är lite drygt dock, för nu har vi beställt en kabel och den kommer nog gå på några hundra... Jaja, en i reserv! 
 
 
 
 
Allmänt, Lysette, Tävlingar | |
Upp