Klippa gräs och fånga in häst

Måndag igen då! Tror att ingen på jobbet var värst pigg idag, jag själv satt med ögona i kors hela förmiddagen tillexempel, haha. 
När jag kom hem så fick jag för mig att klippa gräset (vilket var otroligt jobbigt för det hade växt fort och tjockt), farfar kommer över i morgon och trimmar kanterna, snälla han! 
Sedan åkte jag till stallet, hade tänkt att mocka och sådant men blev inget med det, hämtade Lukas som passat på att smita ur hagen när familjen vänt ryggen till, gav dom vatten och kollade på min syster som försökte få fatt i gänget och spraya flugskydd på dom, bara Dossa som stog helt stilla och var snäll, tror hon förstår vad det är... ;)
 
Nu ska jag se ett avsnitt av "ska vi göra slut?" och sedan sova, är minsann sliten mer än vanligt idag.
 
 
Lukas september 2015
 
Allmänt, Icke hästig kategori, Lukas | |
Upp