Mys med Dixie

I helgen var jag med Edvin och vi gjorde väl inte så mycket, vilket var skönt!
 
När jag kom hem idag så gjorde jag i ordning i stallet för kvällen så hästarna kunde gå in då det regnade som tusan ute.
När alla var inne så pysslade jag med Dixie i gången, klippte manen, myste och tränade på att lyfta hovarna.
 
Jag börjar bli lite stressad då jag gärna vill lyckas få henne att gå med på att jag lyfter hovarna och grejar med dom då jag vill ha henne skodd i vinter så jag kan rida på henne och träna. 
Men idag skötte hon sig riktigt bra, hon är ju sån att hon krånglar första gången och sedan är det inget snack om saken andra gången, lite som att hon behöver tänka igenom vad hon varit med om haha!
 
Nu ska jag sova, börjar klockan 7 i morgon på jobbet!
 
 
 
Allmänt, Mørnbaks Dixie | |
Upp