1a longeringen av Dixie

Jag vet att jag skulle lägga upp detta tidigare men jobb och annat nöje gick dessvärre före. 
 
Filmen finns längre ner på sidan.
 
Tog in Dixie från hagen till en början, det var konstigt tyckte hon. Ställde henne i gången där hon hade problem att stå stilla, backade, gick fram, backade, gick fram. Gnäggade några gånger, men annars inget värre än så. Hade även stalldörren öppen, kanske det som gjorde att hon gick fram och tillbaka hela tiden. Borstade lite halvdant på henne och gick sedan ut framför stallet och lät henne gå runt mig som hon ville för att lugna ner sig lite, sedan fick det bli lite halvhjärtad longering innan vi begav oss till gärdet där hon både hade vind i öronen, stora ytor, kor (som hon antagligen knappt sett någonsin förut), och kompisarna i hagen. Det gick hur bra som helst, gick runt lite och dyligt, sedan blev det lite longering innan mamma filmade och då galopperade hon, sparkade bakut och stack iväg lite, mest för att detta var roligt och antagligen för att se om jag skulle släppa henne, lite test sådär, det gillas!
Superduktig, och mot slutet hängde hon med huvudet jämfört med i början då det var högt i luften. 
Hade inte som mål att trötta ut henne för den delen heller, utan mer för att se hur hon är och eventuellt korrigera lite. 
Detta var riktigt roligt och hälsosamt för både mig och henne tror jag. Möjligen att jag provar samma grej igen i morgon, beroende på vad min syster har tänkt, funderade även på att öva lite med lastning i transporten (stänga bakluckan utan att hon kastar sig bakåt). 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Filmer, Hästträning/Trickträning, Mørnbaks Dixie | |
Upp