Shopping och pizza

Vaknade 40 minuter försent idag men kom trots det i tid till jobbet! Hade en helt okej dag, börjat dricka te istället för kaffe, jobbkaffet verkar de smyga i massa socker i och det vill jag ju inte ha.
Jag hade tänkt att rida idag men det blev inget då jag och syster åkte till stan och shoppade (vilket var bra, för jag stog igår och tittade på garderoben: "jag har inget att ha på mig!!!"), fick tag på klänningar och cardigan, sedan kom mamma och pappa över till mig så käkade vi familjepizza från favoritstället och min kära far satte upp skåp nummer 2 till mina och hästarnas priser. Efter det tog vi en tur runt gärdena med bilen och såg över lite, åkte med dom hem och följde med syster och gav hästarna vatten, myste och letade upp avkliade grimmor och flugskydd. Sedan bar det hemåt där diverse hushållssysslor nalkades. 
Kattlös är jag med, de går in och ut som de vill ur ett fönster om dagarna och nätterna så dom går det ingen nöd på. Bäst att passa på eftersom det är kallt och mörkt om några månader igen.
 
Jag tror möjligen att jag fick min syster att tacka ja till att följa med på en ridtur i morgon, hon tänkte köra barbacka, vilket jag också blev sugen på då. Jag som har så dålig balans...
 
Nu ska jag ta mig en runda på IKEAs hemsida för att se om jag hittar något lämpligt skåp till badrummet och eventuellt ny tvättkorg som inte tar lika mycket plats som min nuvarande gör. Sen vill jag ha en orsak till att åka och shoppa mer och råka trilla in på HÖÖKs ;)
 
 
Allmänt, Icke hästig kategori | |
Upp