Vilodag

Idag tog jag det lugnt, köpte med pizza till familjen och vi gottade oss i massor! 
Sedan gick jag och min syster till hästhagen och fyllde på vatten, klappade hästarna, gav dom rester av skalade morötter och satte på dom flugskydd för ögonen. Canasta känns redan som hon tar för sig mer, förr tryckte hon vid de andra och kom knappt fram till en, men nu kom hon lite frågande fram som "är det okej att jag kommer och tittar om du har nåt att bjuda på?".
Sedan pratade min syster om att fiska så vi åkte ner till en strand i närheten och fiskade. Vi fick såklart ingen fisk för detta var vid 21:00 och då nappar det minsann inte! Men det var kul att komma iväg lite och sitta på en brygga och titta på solnedgången.
 
I morgon tänkte jag borsta och leda Canasta en liten stund, baby steps så att säga! Och även så kommer jag nog pyssla med Dixie också, vi ska träna på att ta upp hovarna för vår hovslagare har problem att sko henne (hon är barfota för tillfället) och vi har problem att hålla upp hennes hovar för att kratsa dom då hon trycker sig neråt eller ställer sig på bakbenen. Men med tanke på hur hon såg ut om hovarna när vi fick henne så är det tydligt att hon inte hanterats så mycket på det planet iallafall.
 
Mitt paket med NH grejer har kommit också till postombudet så detta ska hämtas och öppnas i morgon!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Canasta Rusticana, Evelina, Greta, Hästarna, Lukas, Lysette | |
Upp